رفتن به محتوای اصلی

فرزند آوری

اجتماعی
1

در یک خانواده پرجمعیت فرزندان یاد می‌گیرند که چطور با هم همکاری کنند. در مشکلات از هم کمک بگیرند، احساس تنهایی نکنند و از نظرات بیشتری استفاده کنند. در یک خانواده پرجمعیت، فرزندان به خوبی می‌آموزند که چطور داشته‌های خود را با هم تقسیم کرده و از آن استفاده کنند. در واقع افراد خانواده با هم روابط صمیمی‌تر و نزدیک‌تری خواهند داشت که این موضوع اصلی ترین مسئله در شکل گیری روابط و عواطف هر فرد محسوب می شود. اگر کودکان خواهر و برادر داشته باشند. دیگر با بی‌حوصلگی روزمرگی خود را سپری نخواهند کرد و به نوعی سرگرم هستند. همچنین کودکان خانواده پرجمعیت، راحت‌تر شخصیت ها را می‌شناسند و می‌توانند آنها را در خود بسازند.

به علاوه فرزندان به خوبی یاد می گیرند که چطور پشتیبان یکدیگر باشند و به هم در کارها کمک کنند‌. همچنین رعایت حق و حقوق خود و دیگر افراد خانواده را به خوبی یاد می گیرند. بنابراین تاثیرات چند فرزندی مخصوصا بر روی کودکان برای حضور در جامعه بسیار مهم است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

اگر والدین تصمیم دارند بیش از یک فرزند داشته باشند؛ باید دقت کنند که حس محبت و توجه خود را در بین تمام آنها به طور یکسان و یک شکل ابراز کنند. چرا که ممکن است حس ناامیدی و سرخوردگی در فرزندانشان به وجود آورند. بنابراین قبل از هر چیز توجه خود را برای صرف وقت یکسان در بین آنها متمرکز کنید تا از ایجاد حس رقابت و دشمنی در بین فرزندانتان جلوگیری نمایید.

دسته بندی