رفتن به محتوای اصلی

ازدواج رکن اصلی تشکیل خانواده

بالا زدن آستین همت برای تقویت بنیان خانواده
زندگی از کنار مرقد حاج قاسم شروع بشه قطعا پر خیرو برکت خواهد بود
ازدواج آسان
Video file

جامعه در اسلام خانواده محور است و همان طور که تک تک مسلمانان در مورد تشکیل، تحکیم و اعتلای خانواده موظف هستند، مسئولان امر هم در این زمینه وظایفی دارند.این مطلب را معاون  اجتماعی سپاه ثار الله استان کرمان عنوان کردو در ادامه به فرموده حضرت امام خامنه ای اشاره کردند وگفتند: رهبر انقلاب اسلامی به حسب وظیفه ولایتی که به عهده دارند سیاست های کلی خانواده را ابلاغ فرموده اند برای اینکه مردم و مسئولین نسبت به این سیاست های دینی و الهی برنامه ریزی کنیم.

سرهنگ پاسدار مجید ستایش نیا با تاکید بر اینکه در مقابل ما تمدن غربی براساسی پایه گذاری شده که خانواده در آنجا دچار تزلزل بسیار شده است، می گوید: به اصطلاح آنان خانواده های پست مدرن از دو همسر هم جنس شکل می گیرد و رسما ازدواج می کنند و رسوایی آن تا ابد برای تمدن اروپایی و آمریکایی خواهد ماند.

وی تشکیل خانواده را وظیفه همگانی می داند که کم رویی در آن مفهومی ندارد چرا که جوانی که می بیند امکانات لازم را دارد باید همسرگزینی کند. این استاد دانشگاه در عین حال می گوید: برای اینکه جوان در امر ازدواج کم رویی نکند فرموده اند دو رکعت نماز کسی که ازدواج می کند به اندازه ۷۰ رکعت نماز فرد مجرد ثواب دارد، پس نکاح و ازدواج در ابتدا وظیفه خود طرفین است.

معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان پدر و مادر را رکن دیگر در مسئله ازدواج می داند و تاکید می کند وقتی فرزند به سنی رسیده که باید ازدواج کند به فکر باشند و زمینه آن را فراهم کرده و برنامه ریزی کنند.

وی البته بزرگان و ریش سفیدهای اجتماع را هم  از این قائده مستثنی نمی داند که وظیفه شان این است که بزرگ تری کرده و نباید دست روی دست بگذارند تا سن جوان بالا برود و کسی پیگیر مسئله ازدواج او نباشد.

دسته بندی